-
Vyhľadávanie
Inteligentný a účinný. Podvozok Audi A8 L.
Inteligentné prerozdelenie
Aktívny podvozok Audi AI, pre A8 L na želanie, má dve centrálne úlohy. Po prvé komplexne a mimoriadne účinne zabezpečuje priečnu a pozdĺžnu stabilizáciu vozidla pri akomkoľvek náklade so zreteľom na stav vozovky, smerovú stabilitu a rýchlosť. Prispieva tak k výrazne vyššiemu komfortu jazdy. Po druhé zvyšuje pasívnu bezpečnosť: Trakcia vytvorená prostredníctvom pohonu všetkých kolies quattro je pri núdzovom brzdení dodatočne optimalizovaná čo najpresnejším rozdelením hnacej sily na všetky štyri kolesá. Aktívne vyrovnáva nakláňanie vozidla dopredu a výrazne skracuje brzdnú dráhu. Okrem toho sa pri bočnom náraze vozidlo v priebehu pol sekundy zdvihne až o 80 milimetrov, čím zvýši bezpečnosť vo vnútornom priestore.
Všetky tieto funkcie je možné realizovať preto, že podvozok po prvýkrát pracuje plne elektromechanicky a na každé koleso jednotlivo a v závislosti od situácie sa dajú použiť potrebné sily. Celý systém riadi centrálna jednotka, ktorá vyhodnocuje signály zo snímačov a magnetickým ventilom dáva odpovedajúce príkazy, ktoré potom plynulo prispôsobujú tlmiacu silu každého tlmiča.
Účinnosť v sériovej výrobe
Audi A8 L prináša čiastočne hybridný pohon. Toto spojenie spaľovacieho motora, vodou chladeného 48 V remeňom poháňaného generátora zapaľovania a výkonnej lítium-iónovej batérie bude prvýkrát dostupné sériovo. Táto nová jednotka tvorí základ celého radu inovatívnych systémov, ktoré poskytujú predovšetkým vyššiu účinnosť a komfort jazdy.
Remeňom poháňaný generátor zapaľovania BAS (Belt Alternator Starter) má dve úlohy: Funguje ako elektromotor alebo alternátor. Ako elektromotor ponúka krútiaci moment 60 Nm, ktorý využíva Audi A8 L na jednu výnimočnú funkciu: Keď vozidlo dosiahne želanú rýchlosť, spaľovanie motora sa v rozsahu rýchlosti 30 až 160 km/h na 40 sekúnd vypne a vozidlo môže komfortne a pokojne plachtiť bez emitovania škodlivých látok. Remeňový generátor zapaľovania má dostatočný výkon, aby motor kedykoľvek naštartoval. Stlačíte pedál akcelerátora a motor sa opäť naštartuje.
Generátor má svoje výhody aj počas brzdenia: Spolu s výkonnou batériou, ktorá je umiestnená nad zadnou nápravou, umožňuje intenzívnejšiu rekuperáciu. Vynaložená energia sa opäť vracia do vozidla. Rekuperácia energie je v mnohých situáciách účinnejšia ako spomenuté plachtenie vozidla, preto riadiaca jednotka pohonu v A8 L neustále kontroluje a vyhodnocuje jazdné situácie. Na tento účel sú údaje z prednej kamery a voliteľných asistenčných systémov prepojené s aktuálnymi údajmi o vozovke a hodnotami zo snímačov.
Okrem toho sú modely novej generácie Audi A8 L prvými vozidlami, ktoré budú dodané s novým označením výkonu. Z obidvoch šesťvalcových motorizácií príde motor 3.0 TDI s výkonom 210 kW ako Audi A8 L 50 TDI, motor 3.0 TFSI s výkonom 250 kW ako Audi A8 L 55 TFSI.
Mild-Hybrid v číslach
Prídavný krútiaci moment
až do
60 Nm
Elektrická sieť
48 Voltov
Jazda bez emisií
až do
40 Sekúnd
Nový spôsob riadenia
Každá rýchlosť prináša iné požiadavky na jazdné vlastnosti: Zatiaľ čo pri nízkych rýchlostiach ide hlavne o ovládateľnosť vozidla, neskôr je okrem agility žiadaná predovšetkým stabilita vozidla. Ovládateľnosť vozidla znamená: Vaše vozidlo kombinuje obratnosť napríklad Audi A4 s komfortom luxusnej limuzíny, pre jazdu ostrými zákrutami musíte volant otočiť len trochu (priamosť). Agilitu zažijete ako radosť z jazdy, dynamiku a spontánnosť, stabilita sa preukáže ako vysoká ovládateľnosť, aj pri prudkých pohyboch riadenia.
Aj z technického hľadiska sa tu skrýva protiklad, ktorý doteraz často viedol k ústupkom a tým vždy dával do popredia aspekt jazdných vlastností, respektíve reakcie motora. Tento večný kompromis dôsledne rieši dynamické riadenie všetkých kolies, ktoré spája dynamické riadenie prednej a zadnej nápravy s centrálnou riadiacou jednotkou. Jej algoritmus prepočítava pohyb natočenia volantu zakaždým na optimálne natočenie kolies, a to v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla.
Vďaka tomu sa podarilo komplexne zlepšiť jazdné vlastnosti: Pri zatáčaní a parkovaní je riadenie podstatne citlivejšie - priemer otáčania vozidla sa citeľne zmenšil. Do rýchlosti 120 km/h si užijete športovú dynamiku, budete mať pocit, ako keby ste jazdili po koľajniciach. Za touto hranicou sa uhly natočenia volantu ešte zmenšia, a vy si môžete vychutnať uvoľnenú a stabilnú jazdu na diaľnici.