Nové Audi RS 3

26.07.2021

Vrcholový športovec na každý deň

 

Tretia generácia Audi RS 3 Sportback a druhá generácia limuzíny Audi RS 3 predstavujú špičkový športový automobil vhodný na každodenné jazdenie. Nadchne vás na verejných cestách a rovnako aj na pretekárskych okruhoch. So zrýchlením z 0 na 100 za 3,8 sekundy a maximálnou rýchlosťou 290 km/h ide o najvýkonnejšie auto vo svojom segmente.

Legendárny benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra a výkonom 294 kW (400 k) zaručuje razantné zrýchlenie a pre motoristických nadšencov aj silný emocionálny zvuk. Po novom tento motor dosahuje maximálny krútiaci moment 500 Nm a reaguje ešte rýchlejšie. Nové modely Audi RS 3 vyšprintujú za 3,8 sekundy z 0 na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, no na želanie môže byť zvýšená vďaka kompletu RS Dynamic package a keramickým brzdám až na 290 km/h. Krútiaci moment prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka - s krátkymi časmi radenia a športovým odstupňovaním. Výfuková sústava má po prvý raz úplne variabilné ovládanie klapiek, ktoré umožňuje aj medzipolohy, a tým moduluje zvuk motora v ešte širšom rozsahu. Charakteristika zvuku sa navyše prispôsobuje na základe zvoleného jazdného režimu.

Nové Audi RS 3 je prvým modelom značky Audi so sériovým systémom Torque Splitter, ktorý rozdeľuje krútiaci moment nielen medzi prednou a zadnou nápravou, ale aj individuálne medzi kolesami zadnej nápravy. To umožňuje aj kontrolované drifty tým, že Torque Splitter celý krútiaci moment motora prenáša na jedno zadné koleso. Na to konštruktéri Audi vyvinuli špecifický režim RS Torque Rear. Ďalšou novinkou je režim RS Performance Mode, vytvorený špeciálne na jazdu po okruhoch. Režimy sa volia systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi Drive Select, ktorý okrem dvojice nových režimov ponúka aj voľby Comfort, AutoDynamic, RS Individual a Efficiency.

Demonštrácia športových génov

Dizajn nového Audi RS 3 je ešte dynamickejší ako u jeho predchodcu. Na prednej časti karosérie vytvárajú expresívny vzhľad široké nárazníky RS s veľkými bočnými otvormi na vstup vzduchu a nová maska chladiča Singleframe. Samozrejmosťou je športová výfuková sústava RS a k celkovej jazdnej aj dizajnovej dynamike prispieva i svetlá výška znížená o 25 mm oproti základnému modelu A3.

RS 3 má sériovo úzke klinovité LED svetlomety, ktoré je na želanie možné vymeniť za adaptívne svetlomety Matrix LED s tmavo tónovanými maskami a digitálnymi dennými svetlami vo vonkajších rohoch pre vytváranie charakteristických svetelných obrazcov. Napríklad počas jazdy svieti na oboch stranách šachovnicová zástavka.

V športovom tele

Športový charakter zvýrazňujú aj mnohé špecifické RS prvky v interiéri. Prevádzkové údaje sa zobrazujú na digitálnom paneli Audi virtual cockpit plus s uhlopriečkou 31,2 cm. Okrem toho je k dispozícii dotykový displej infotainmentu s uhlopriečkou 25,7 cm, umožňujúci zobrazovať tzv. "RS Monitor", na ktorom sa dajú odčítať informácie ako teplota chladiacej kvapaliny a prevodového oleja alebo tlak v pneumatikách. Prvý raz je pre Audi RS 3 k dispozícii aj head-up displej, ktorý okrem indikátora optimálneho preradenia premieta relevantné informácie na predné okno. K atmosfére moto-športu prispievajú aj palubná doska z karbónu a športové predné sedadlá RS s kontrastnými stehmi a vylisovaným logom RS na operadlách. Posaďte sa a nechajte sa zatlačiť do sedadla s mimoriadnym Audi RS 3.