Acquire Dlhší dojazd pre Audi e-tron 55 quattro > Aktuality | Audi Slovensko

Dlhší dojazd pre Audi e-tron 55 quattro

04.11.2021

Aktualizácia softvéru pre modelové roky 2019/2020

 

  • Nový softvér pre Audi e-tron modelových rokov 2019 a 2020
  • Bezplatná aktualizácia rozširuje využiteľný rozsah vysokonapäťovej batérie, redukuje elektrické straty elektromotora a optimalizuje tepelný manažment
  • Aktualizácia je k dispozícii pre celkovo 34 000 Audi e-tron 55 quattro - prináša predĺženie dojazdu v reálnej premávke o 20 kilometrov, čo predstavuje plus cca 5 percent

 

Ingolstadt, 28. októbra 2021. Majitelia automobilov Audi e-tron modelového roka 2019 alebo 2020 sa môžu tešiť na dlhší dojazd. Nová aktualizácia softvéru zabezpečí v reálnej premávke ďalších 20 kilometrov dojazdu a tým prispeje k zvýšeniu efektivity už vyrobených vozidiel na rovnakú úroveň, akú dosahujú aktuálne vozidlá zo sériovej výroby. Aktualizácia je odteraz k dispozícii pre všetky autorizované servisy Audi.

Súčasne s premiérou modelu e-tron Sportback zaviedla značka Audi koncom roka 2019 do sériovej výroby technickú aktualizáciu s predĺžením dojazdu pre svoj prvý elektrický modelový rad. S ňou má Audi e-tron 55 quattro** aktuálneho modelového roka dojazd do 441 kilometrov (podľa WLTP). Okrem prispôsobeného hardvéru sa na predĺžení dojazdu podieľa najmä optimalizovaný softvér.

Teraz je nový softvér zvyšujúci efektivitu k dispozícii aj pre už skôr vyrobené a predané vozidlá. Aktualizácia okrem iných funkcií rozširuje aj využiteľný rozsah kapacity vysokonapäťovej batérie. Batéria Audi e-tron 55 quattro s kapacitou brutto 95 kWh po aktualizácii poskytuje pre pohon viac využiteľnej elektrickej energie - netto 86 kWh, čo sa premieta do predĺženia dojazdu.  Aktualizácia softvéru pre všetky sériové vozidlá Audi e-tron 55 quattro, ktoré boli vyrobené od polovice septembra 2018 (modelový rok 2019) a konca novembra 2019 (modelový rok 2020), sa dá odteraz bezplatne nahrať u všetkých autorizovaných servisných partnerov Audi.

Efektívna regulácia motora, lepší tepelný manažment

Okrem kapacity batérie nový softvér optimalizuje aj reguláciu predného elektromotora. V normálnej prevádzke zabezpečuje pohon elektrického Audi štandardne elektromotor na zadnej náprave. Pre zvýšenie efektívnosti je predný elektromotor takmer úplne odpojený a neodoberá elektrickú energiu. Zapojí sa až vtedy, keď je potrebný väčší výkon alebo je potrebné zlepšiť trakciu vozidla. Veľká koncepčná výhoda asynchrónneho elektromotora, ktorý sa môže voľne otáčať bez elektrického prúdu a bez elektrických strát, sa tak uplatní ešte lepšie.

Aktualizáciou sa zlepšilo aj chladenie. Vysoko flexibilný tepelný manažment, tvorený štyrmi samostatnými okruhmi, temperuje vysokonapäťové komponenty pohonu ešte efektívnejšie. Vďaka prispôsobenej regulácii bolo možné v okruhu chladiacej kvapaliny zmenšiť prúdiace objemy, čím sa redukuje spotreba energie. Chladiaca sústava vytvára základ pre rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom, dlhú životnosť batérie a reprodukovateľné jazdné výkony - a to aj pri veľkom zaťažení.

Spôsobilosť na každodenné používanie, veľký odbyt

Od konca roka 2018 sa vyrába prvý elektrický model so štyrmi kruhmi bilančne neutrálne z hľadiska CO2 v závode Audi Brusel. Už na jar tohto roku model Audi e-tron prekonal symbolickú hranicu 100.000 predaných kusov. V Nórsku bol v uplynulom roku najpredávanejším osobným automobilom vôbec.

Úspech Audi e-tron je založený na jeho spôsobilosti na každodenné používanie. Pri tom okrem veľkorysej priestorovej ponuky a vysokého komfortu hrá významnú rolu aj dlhý dojazd. S dojazdom do 453 kilometrov (WLTP) pri  e-tron Sportback 55 quattro (kombinovaná spotreba paliva v kWh/100 km*: 25,9-21,5 (WLTP); 24,0-21,6 (NEDC); kombinované emisie CO2 v g/km*: 0), respektíve do 441 kilometrov (WLTP) pri e-tron 55 quattro (kombinovaná spotreba paliva v kWh/100 km*: 26,1-22,2 (WLTP); 24,3-22,0 (NEDC); kombinované emisie CO2 v g/km*: 0) sa dajú pohodlne absolvovať aj dlhšie trasy.

Okrem toho Audi e-tron vyniká vysokou rýchlosťou nabíjania. V ideálnom prípade za necelých 10 minút vozidlo načerpá energiu na dojazd približne 110 kilometrov, úroveň 80 percent kapacity batérie Audi e-tron 55 quattro dosiahne po cca 30 minútach. Pri tom môžu zákazníci e-tron Charging Service využiť vyše 275 000 nabíjacích bodov v 26 európskych štátoch. Trasu k najbližšej nabíjacej stanici ukazuje e-tron plánovač trasy. Systém pri plánovaní trasy zohľadňuje aj potrebné nabíjania - vždy keď je cieľ mimo rámca dojazdu. Inteligentný algoritmus vypočítava najrýchlejšiu trasu, pričom zohľadňuje geografické dáta trasy, historické a aktuálne dopravné informácie, štýl jazdy vodiča a dĺžky prestávok na nabíjanie. Všetky tieto informácie e-tron plánovač trasy zahrnie do celkového času jazdy.