-
Vyhľadávanie
Čisto elektrický zážitok z jazdy. Audi e-tron.
Viac osobného priestoru pre sebestačnú mobilitu: bez námietok s čisto elektrickým SUV od Audi. Nezáleží na tom, či ste na ceste do mesta alebo s priateľmi na jachting, Audi e-tron je vašim spoločníkom. Prvé čisto elektrické SUV nie je len športové, ale vhodné aj na každodenné používanie. Dva elektromotory zabezpečia v kombinácii s elektrickým pohonom všetkých kolies pôsobivý jazdný výkon a agilné jazdné vlastnosti.
Výrazná dynamika s elektrickým pohonom
Audi e-tron poháňajú dva silné elektromotory. SUV s elektrickým pohonom akcelerujú mimoriadne rýchlo z nuly na 100 km/h. Výkon pri rozjazde je porovnateľný so športovým vozidlom. Optimálnu trakciu a dynamiku zabezpečuje nová generácia pohonu quattro: elektrický pohon všetkých kolies. Audi e-tron je vďaka nemu vhodné nielen na každodennú prevádzku, ale súčasne je veľmi obratné a agilné v teréne. Pohon quattro je možné aktivovať podľa potreby a výsledkom je rozdelenie krútiaceho momentu špecifické pre danú situáciu, flexibilné riadenie krútiaceho momentu vedeného k jednotlivým nápravám a radosť z jazdy v akomkoľvek teréne.
Inteligentná energia - rekuperácia
Okrem manuálneho nastavenia rekuperácie prostredníctvom radiacich ovládačov za volantom si v systéme MMI môžete zvoliť aj automatický režim. Prediktívny asistent efektívnosti tu podľa potreby predvídavo riadi spomalenie, buď podľa priebehu trasy alebo podľa vozidla idúceho pred vami. Vodič môže prispôsobiť účinok spomalenia tak, že prostredníctvom radiacich ovládačov za volantom zvolí požadovaný stupeň spomalenia. Ten je aktívny dovtedy, kým vodič opäť nestlačí pedál akcelerátora.
Perfektný spoločník na každý deň
Komplexná koncepcia nabíjania spája Audi e-tron s vaším domovom. Inteligentné funkcie a široká ponuka služieb vám pritom uľahčia vstup do elektromobility. Ak ste doma pokojne zrelaxovali, potom vám jedinečný priestor a komfort SUV s elektrickým pohonom zaručuje, že sa tu počas jazdy budete cítiť tak dobre ako u seba doma.
Rýchle nabíjanie
V meste určite nájdete dosť rýchlonabíjacích staníc. Pre nabíjanie doma sú v ponuke rôzne ekologické riešenia. Vďaka tomu je ekologická nielen jazda s Audi e-tron, ale aj celý proces nabíjania. Kryt nabíjacieho konektora s elektrickým ovládaním sa pri otvorení spustí smerom dole. Po skončení nabíjania sa automaticky zatvorí päť sekúnd po odpojení nabíjacieho konektora.
Plná kontrola s Audi virtual cockpit
S digitálnym prístrojovým panelom Audi virtual cockpit máte dôležité údaje vždy vo výhľade a dáta špecifické pre e-tron si môžete zobraziť na displeji: napríklad aktuálny stav nabitia batérie, zostávajúci dojazd, tomu zodpovedajúci zostávajúci čas jazdy a prejdenú trasu. V Audi MMI môžete kedykoľvek nastaviť časovač nabíjania batérie e-tron a individuálny cieľ nabíjania.
Komfortný interiér a batožinový priestor pre veľké cesty
Interiér nie je len vzdušný, ale aj veľkorysý. Audi e-tron ponúka vďaka dlhému rázvoru dostatočný priestor pre piatich cestujúcich a ich batožinu. Dĺžka vnútorného priestoru, priestor nad hlavou vpredu a vzadu, priestor v oblasti kolien v druhom rade sedadiel sú v segmente vyššej triedy SUV na najvyššej úrovni. Vozidlo ponúka celkový objem batožinového priestoru 660 litrov a je tak vybavené na veľké cesty. 60 litrov z celkového objemu patrí praktickej úložnej schránke pod prednou kapotou. Miesto tam nájde náradie a prenosný nabíjací kábel.
Rozdiely nájdete v detailoch
S modelom Audi e-tron prenáša spoločnosť Audi základnú dizajnovú identitu značky do éry elektromobility, ako v interiéri, tak aj v exteriéri. Štýlové detaily ako špecifická svetelná grafika denných svetiel, kryt nabíjacieho konektora s elektrickým ovládaním, prešívanie, ktoré odkazuje na motív vodivých dráh a absencia koncoviek výfukovej sústavy jasne naznačujú podstatu modelu Audi e-tron - elektrický pohon. Mimoriadnym dizajnovým prvkom Audi e-tron sú voliteľné virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá.
Výkonnosť, inteligencia a ľahkosť
Dizajn a technika vytvárajú jeden celok: Veľký oblúk lemuje prístrojový panel s výraznými horizontálnymi líniami až po modelované čalúnenia dverí. Harmonickým spôsobom integruje displej virtuálneho prístrojového displeja Audi virtual cockpit a displeje voliteľných virtuálnych spätných zrkadiel. Audi e-tron poskytuje cestujúcim špičkový infotainment systém MMI navigácia plus vrátane LTE Advanced a WiFi ako súčasť sériovej výbavy. Navigácia vám ponúkne inteligentné návrhy cieľov na základe predtým absolvovaných trás. Vďaka tomu bude každý váš termín úspešný.
Exkluzívny off-road dizajn
Pre Audi e-tron je v ponuke dvanásť lakov karosérie spolu s exkluzívnym odtieňom modrej "Antiguablau". Nápis e-tron na dverách batožinového priestoru a na želanie aj brzdové strmene zažiaria oranžovou signálnou farbou, ktorá symbolizuje vysoké napätie. Kryty podbehov kolies a prahov sú farebne zvýraznené a podčiarkujú tak off-road dizajn vozidla.
Máte ešte nejaké otázky?
Ako môžem zvýšiť môj dojazd?
-
Jazdite predvídavo a venujte pozornosť rýchlosti.
-
Využívajte režim jazdy "efficiency". Je vytvorený pre mimoriadne úspornú jazdu.
-
Venujte pozornosť výške vozidla. Znížte odpor vzduchu tým, že prostredníctvom systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select a výberom režimu "sport" alebo "efficiecy" znížite výšku vozidla.
-
Venujte pozornosť ďalším elektrickým zariadeniam, ako sú klimatizácia, rádio, svetlomety, vyhrievané zadné sklo. Tie tiež využívajú elektrickú energiu z akumulátora.
-
Vyhnite sa jazde so strešným boxom, ak to nie je nutné.
-
Využívajte ECO tlak vzduchu.
-
Využívajte prípravu vopred (nastavenie času odjazdu), keď je ešte vozidlo pripojené k nabíjacej stanici.
-
Využívajte režim "range" - dojazd (obmedzený jazdný režim).
Prečo môžem na nabíjacej stanici s výkonom 22 kW nabíjať iba s výkonom 11 kW?
Vozidlo má v súčasnosti zabudované nabíjacie zariadenie (OBC - on bord charger) s výkonom 11 kW. Druhé nabíjacie zariadenie (OBC) bude čoskoro v ponuke ako platená výbava. Nabíjanie s výkonom 22 kW je možné pomocou dvoch zabudovaných nabíjacích zariadení. S jednosmerným prúdom sa Audi e-tron Sportback sériovo nabíja s výkonom až 150 kW.
Akú záruku na akumulátor poskytuje AUDI AG? Je možné opraviť aj akumulátor?
Spoločnosť AUDI AG poskytuje záruku 8 rokov alebo 160 000 kilometrov na vysokonapäťový akumulátor nových vozidiel. Záruka sa vzťahuje na všetky chyby týkajúce sa materiálu a práce (výroby). Áno, opravu vysokonapäťového akumulátora môže vykonať vyškolený personál (odborníci na vysoké napätie).
Ďalšie otázky a odpovede
Otázky týkajúce sa vozidla
Čo znamená rekuperácia?
"Rekuperáciou" môže vozidlo získať energiu späť. Elektrický pohon pritom funguje ako generátor a veľkú časť kinetickej energie mení na elektrickú, ktorá sa ukladá do vysokonapäťového akumulátora. Počas rekuperácie spomaľuje automobil podobne ako vozidlo so spaľovacím motorom pri brzdení motorom. Deje sa to automaticky, keď zošliapnete brzdový pedál v režime jazdy D alebo dáte nohu z pedála akcelerátora dole.
Ak zošliapnete brzdový pedál, systém využije rekuperáciu na spomalenie vozidla. Brzda sa aktivuje len v prípade potreby. Vďaka tomu je pri pomalej jazde možné brzdiť pomocou rekuperácie až do momentu tesne pred zastavením vozidla, pričom šetríte elektrickú energiu a neskracujete dojazd.
Ako funguje rekuperácia?
Existuje automatická a manuálna rekuperácia:
1. Pri automatickom režime rozdeľuje elektrický posilňovač bŕzd požadovaný brzdný
výkon automaticky medzi elektromotory a kotúčové brzdy. Všetky brzdné procesy až do
spomalenia na rýchlosť 3 m/s sa spravidla dejú prostredníctvom rekuperácie.
2. Funkcia automatickej premenlivej rekuperácie znižuje rýchlosť prostredníctvom
rekuperácie v závislosti od dopravnej situácie, napr. keď vozidlo pred vami brzdí.
Alebo v závislosti od uložených údajov o trase, napr. keď rozpozná zákruty alebo
značky miest. Túto funkciu môžete zapnúť alebo vypnúť v systéme MMI.
3. Brzdný účinok rekuperácie sa dá ovládať aj manuálne. Pritom existujú tri stupne
rekuperácie, ktoré sa dajú nastaviť stlačením radiacich pádiel na volante. Platí
toto: potiahnutím ľavého radiaceho pádla zvyšuje brzdný účinok rekuperácie.
Potiahnutím pravého radiaceho pádla sa zníži brzdný účinok rekuperácie.
Čo je nezávislá klimatizácia a ako ju môžem využívať?
Nezávislá klimatizácia vychladí alebo vyhreje interiér pred jazdou, ak je to
potrebné, čím sa postará o mimoriadne vysoký komfort vo vozidle ešte pred
nastúpením.
Naprogramovať respektíve aktivovať ju môžete prostredníctvom menu systému MMI alebo
pohodlne cez aplikáciu myAudi - bez ohľadu na to, či sa vozidlo práve nabíja alebo
nie. Vybrať si môžete buď okamžité spustenie alebo časovač. Pri odomknutí vozidla
pomocou kľúča s diaľkovým ovládaním je možné na krátku dobu spustiť
klimatizáciu.
S platenou možnosťou "komfortná nezávislá klimatizácia" si dodatočne môžete zvoliť
želanú teplotu a pred jazdou aktivovať vyhrievanie a vetranie sedadla, vyhrievanie
venca volantu a vyhrievanie skla.
Prečo ukazovateľ dojazdu nezobrazuje po plnom nabití akumulátora maximálny dojazd 446 km - podľa WLTP?
Ukazovateľ dojazdu sa vypočítava zo stavu nabitia batérie, aktuálnych tepelných
podmienok a hodnôt poslednej spotreby.
Na základe vysokej účinnosti vozidla a elektronického pohonu je akýkoľvek jazdný
odpor v porovnaní so spaľovacím vozidlom neúmerne vysoký. Individuálnu spotrebu
paliva vášho vozidla nájdete v aplikácii myAudi v časti "Detaily výbavy/technické
údaje/spotreba".
Dojazd ovplyvňujú hlavne tieto faktory:
- tepelné podmienky (zima/teplo)
- jazdné vlastnosti/rýchlosť jazdy
- pneumatiky (napr. zimné pneumatiky)
- povrch vozovky (mokrý, zasnežený)
- sekundárne spotrebiče (kúrenie, vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie zadného okna,
klimatizácia,...)
- náklad (cestujúci, batožina)
- bočný vietor a protivietor
Kde nájdem moju individuálnu hodnotu spotreby vozidla podľa WLTP?
Hodnoty spotreby vášho vozidla nájdete v aplikácii myAudi v položke "Detaily výbavy/technické údaje/spotreba".
Kde vidím presný stav nabitia akumulátora?
V menu systému MMI v časti "Vozidlo/Nabíjanie a účinnosť" sa nachádza položka
"Nabíjanie..." - tu vidíte presnú percentuálnu hodnotu nabitia akumulátora.
Tiež je tam zobrazený posúvateľný ukazovateľ nabíjania, pomocou ktorého môžete
definovať cieľový stav nabitia. Existuje aj možnosť, ako túto položku v menu
prevziať do ponuky skratiek. Stačí ju stlačiť a dlhšie podržať. Rovnako tak v
aplikácii (na najvyššej úrovni).
Otázky týkajúce sa dojazdu
Ako ďaleko sa sAudi e-tron Sportback dostanem?
Po štandardu WLTP dosahuje Audi e-tron Sportback dojazd 446 km.
Aký dojazd dosahuje Audi e-tron Sportback v zime?
Aj v zime vám Audi e-tron Sportback ponúka veľký dojazd. Klimatizovanie vozidla v lete aj v zime má len malý vplyv na celkový dojazd Audi e-tron Sportback.
Otázky týkajúce sa nabíjania
Kedy bude systém e-tron connect dostupný?
Integrácia nabíjacieho systému e-tron connect bude k dispozícii od polovice roku 2020.
Kde si môžem nabiť e-tron Sportback a je k dispozícii dostatok nabíjacích staníc?
Prostredníctvom navigácie alebo aplikácie MyAudi si môžete vyhľadať nabíjacie stanice vo vašom okolí alebo prevziať plánovanú trasu so zastávkami na nabitie vozidla. So službou e-tron Charging Service s vernostnou nabíjacou kartou od Audi sa nabíjacie stanice integrované do služby jednoducho a rýchlo odblokujú. Služba e-tron Charging Service poskytuje prístup k približne 110 000 verejným nabíjacím staniciam vo viac ako 16 európskych krajinách. Stále sa rozširujúcu sieť vysokovýkonných verejných nabíjacích staníc nájdete na všetkých dôležitých diaľničných uzloch, takže v priebehu 30 minút sa môžete vydať na ďalšiu etapu vašej cesty.
Ako vyzerá vývoj infraštruktúry nabíjacích staníc? Prečo vzniká rozdiel v informáciách pri aplikácii a navigácii vo vozidle?
Infraštruktúra nabíjacích staníc sa buduje po celej Európe. V aplikácii myAudi nájdete vždy aktuálny stav nabíjacích staníc. Informácie vo vozidle sa štvrťročne aktualizujú prostredníctvom aktualizácií navigačných máp. Systém MMI vás informuje hneď, ako je aktualizácia k dispozícii. Kvôli časovému posunu môže dôjsť k rozdielom medzi aplikáciou myAudi a navigáciou vo vozidle.
Kde nájdem informácie o nabíjacích staniciach a aké sú aktuálne?
Informácie o nabíjacích staniciach nájdete v aplikácii myAudi alebo v systéme MMI pod položkou "Navigácia". Informácie o nabíjacích staniciach prostredníctvom aplikácie myAudi sú aktualizované každý deň. Údaje v systéme MMI sa aktualizujú raz za kvartál prostredníctvom online aktualizácie navigačných máp (systém MMI vás informuje hneď, ako je aktualizácia k dispozícii). Z dôvodu odlišnej časovej frekvencie aktualizácií sa informácie v aplikácii myAudi môžu líšiť od informácií v MMI navigácii vozidla.
Na čo si mám dať pozor pri nabíjaní na (verejnej) nabíjacej stanici?
Okrem tu uvedených bodov nájdete všetky dôležité informácie a pokyny v príručke vozidla v položke "Vysokonapäťový akumulátor - nabíjanie - spustiť nabíjanie"
- Vozidlo musí byť odomknuté.
- Na otvorenie krytu nabíjacej zásuvky stlačte tlačidlo nad krytom. Kryt nabíjacej zásuvky sa nachádza na prednom blatníku na strane vodiča (voliteľná zásuvka na nabíjanie striedavým prúdom sa nachádza na strane spolujazdca, v závislosti od výbavy).
- Prípadne použite kábel z vozidla, ktorý je súčasťou dodávky (umiestnený je v úložnom priestore pod prednou klapkou). Otváranie prednej kapoty sa nachádza v priestore pre nohy na strane vodiča.
- Port pevne zapojte a držte až do ukončenia zamknutia (LED bliká na bielo).
- Platba za nabíjanie (kartu RFID podržte pri čítačke nabíjacej stanice alebo
proces nabíjania spustite prostredníctvom aplikácie) a postupujte podľa pokynov na
nabíjacej stanici.
Upozornenie: Používajte len tie nabíjacie karty (napríklad e-tron Charging Service), ktoré sú schválené alebo akceptované príslušným dodávateľom. Prípadne použite kartu iných poskytovateľov alebo kreditnú kartu. - Sledujte LED nabíjania (bliká zelená = vozidlo sa nabíja). Vysvetlivky v podobe nálepky sú umiestnené vedľa nabíjacej zásuvky.
- Po otvorení dverí sa na prístrojovom paneli zobrazí nabíjacia energia a predpokladaná doba nabíjania. Ukončiť nabíjanie:
- Odomknite vozidlo.
- Nabíjanie ukončite stlačením tlačidla na nabíjacej zásuvke.
Ak je to potrebné, ukončite nabíjanie tak, že kartu RFID opäť podržíte pri čítačke na nabíjacej stanici - dodržujte upozornenia na nabíjacej stanici. - Odpojte nabíjací port (LED ukazovateľ nad zásuvkou vám signalizuje to, že je konektor pripravený na odpojenie.). Ak je to nutné, opäť stlačte tlačidlo pre odomknutie.
- Kábel uložte do vozidla.
Existujú rozdiely v nabíjacích portoch?
Nabíjací port pre striedavý prúd je konektor typu 2, je to najpoužívanejší typ konektora v európskom priestore a bol stanovený ako štandard. Na rýchle nabíjanie sa používa tzv. port CCS, je to konektor typu 2 rozšírený o dva nabíjacie kontakty.
Ako funguje nabíjanie doma?
Doma môžete vozidlo nabíjať pomocou jedného z nabíjacích systémov Audi a bežnej silnoprúdovej elektrickej zásuvky alebo domácej elektrickej zásuvky. Dodaný nabíjací systém disponuje vhodným adaptérom a dá sa prispôsobiť miestnym podmienkam respektíve inštalovanému príkonu. Ďalšie informácie nájdete tu.
Môžem e-tron Sportback nabíjať doma cez bežnú elektrickú zásuvku?
Audi e-tron Sportback sa dá nabíjať aj prostredníctvom bežnej domácej elektrickej zásuvky.
Ako dlho trvá nabíjanie?
Doba nabíjania závisí od dostupného výkonu. Audi e-tron Sportback je s výkonom 11 kW, čo zodpovedá zásuvke s výkonom 16 ampérov, cez noc plne nabité. Plné nabitie trvá asi 8-8,5 hodiny. Pomocou vysokovýkonnej nabíjačky môžete e-tron Sportback nabíjať s výkonom až 150 kW. S dobou nabíjania 30 minút je možné generovať 80% dojazd a tým aj vhodnosť pre jazdu na väčšie vzdialenosti.
Môžem e-tron Sportback nabíjať aj počas dažďa?
Nabíjanie v daždi alebo vlhku je úplne neškodné. Akumulátory, porty a nabíjacie stanice podliehajú prísnym normám a predpisom. Elektrický prúd tečie len vtedy, keď je port dokonale spojený s vozidlom.
Ako môžem vozidlo nabíjať v zahraničí?
Prostredníctvom služby e-tron Charging Service máte prístup k 110 000 nabíjacím staniciam v 21 európskych krajinách. Použitím štandardizovaného portu typu 2 môžete využiť väčšinu nabíjacích staníc v zahraničí. Prehľad nabíjacích staníc.
Otázky týkajúce sa recyklovania
Z akých materiálov sú vyrobené akumulátory?
Vysokonapäťové akumulátory obsahujú veľa cenných surovín, napríklad kobalt, lítium a nikel.
Akú stratégiu recyklácie sleduje spoločnosť AUDI AG s akumulátormi?
Ako srdce elektromobilu sú naše akumulátory vytvorené pre prvotriednu kvalitu, bezpečnosť a celkovú životnosť vozidla. Použité akumulátory z plug-in hybridných modelov alebo z predsériových vozidiel Audi e-tron sú v súčasnosti recyklované v recyklačných firmách podľa platných legislatívnych noriem na trhoch.