- Audi
- Technológie
- Ľahká a presná: jazdná dynamika v novom Audi S6 Avant e-tron
Ľahká a presná: jazdná dynamika v novom Audi S6 Avant e-tron1
Nový Audi S6 Avant e-tron1 kombinuje presnú jazdnú dynamiku s komfortom luxusnej triedy a agilným ovládaním. Ako sa darí dosiahnuť túto rovnováhu jazdných vlastností?
Čas čítania: 5 min – Copy: Bernd Zerelles – Fotografie: graupause – Video: graupause
Audi S6 Avant e-tron1 – výkon s ľahkosťou
Oswin Röder nadšene hovorí: „Balík pre elektrické vozidlá nám poskytuje viac možností na prispôsobenie jazdnej dynamiky a jazdného komfortu.“ Vedúci tímu pre charakteristiky podvozka v Audi a jeho inžinieri zabezpečujú, aby vozidlá ako Audi S6 Avant e-tron1 stelesňovali typické hodnoty DNA Audi, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti: vyváženosť, pevnosť a presnosť, ľahkosť, kontrolu.
Tieto jazdné vlastnosti cítiť v každom vozidle Audi, či už s elektromotorom alebo spaľovacím motorom, v kompaktnej alebo luxusnej triede. V konečnom dôsledku má byť Audi vždy rozpoznateľné, citeľné a vnímané ako Audi. Nízke ťažisko modelu S6 Avant e-tron1 prispieva k lepšej ovládateľnosti. Cieľom je vždy „zladenie podvozka a riadenia tak, aby vozidlo reagovalo priamo na pohyby volantu, bolo ľahko manévrovateľné a aby ste cítili určitú ľahkosť“, hovorí Oswin Röder.
Hlavnou výhodou elektrického pohonu quattro v Audi S6 Avant e-tron1 pre inžinierov Audi je flexibilita pri rozdeľovaní krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu. Na rozdiel od vozidla so spaľovacím motorom, ktoré má iba jeden zdroj energie, s elektromotorom na každej náprave, je možné do značnej miery voľne definovať množstvo výkonu dodávaného na prednú alebo zadnú nápravu. Obidva elektromotory pohonu všetkých kolies quattro v Audi S6 Avant e-tron1 sú vybavené určitým dodatočným výkonom, ktorý im umožňuje variabilne presúvať krútiaci moment v rozdeľovaní pohonu všetkých kolies dopredu alebo dozadu a naopak, a to aj pri plnom zaťažení. To má veľmi pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti.
V Audi S6 Avant e-tron1 je pozdĺžne rozloženie dodatočne prepojené s priečnym rozložením formou vektorovania brzdného momentu. Dva regulátory úzko spolupracujú, aby umožnili Audi S6 Avant e-tron1 citlivo riadiť vozidlo pomocou impulzov riadenia, a to aj pri vysokom zaťažení.
Areál Audi driving experience v bavorskom meste Neuburg an der Donau.
DNA značky Audi: Audi S6 Avant e-tron1 stelesňuje v jazdných vlastnostiach hodnoty ako presnosť, ľahkosť a kontrolu.
Areál Audi driving experience v bavorskom meste Neuburg an der Donau.
DNA značky Audi: Audi S6 Avant e-tron1 stelesňuje v jazdných vlastnostiach hodnoty ako presnosť, ľahkosť a kontrolu.
Elektromobil ponúka viac možností pri nastavovaní jazdnej dynamiky.
Inovatívna predná náprava modelu Audi S6 Avant e-tron
Pri riadení vždy zohrávajú kľúčovú úlohu dva aspekty: Aký veľký musí byť uhol natočenia volantu? A koľko sily na to potrebujem? Oswin Röder: „Uhol a krútiaci moment musia byť dobre zosúladené pre ľahké a presné riadenie. Ako vodič chcem dosiahnuť želaný uhol riadenia s malým uhlom natočenia volantu na prvý pokus a v tomto nastavenom uhle má auto prejsť zákrutou s presnosťou na centimeter – bez toho, aby bolo potrebné korigovať smer jazdy.“
Pre zabezpečenie presného riadenia – charakteristického znaku vysoko agilnej jazdnej dynamiky – má Audi S6 Avant e-tron1, rovnako ako všetky modely na platforme PPE, úplne prepracovanú prednú nápravu. Konštrukcia prednej nápravy zohráva kľúčovú úlohu v tom, ako dobre vozidlo reaguje na pokyny riadenia. Novo vyvinutá predná náprava je naďalej typickou päťprvkovou nápravou Audi. Riadenie je priamo priskrutkované k náprave bez gumených prvkov a torzná tyč riadenia je navrhnutá s väčšou tuhosťou. To všetko zabezpečuje, aby pokyny vodiča od riadenia v Audi S6 Avant e-tron1 prenášali priamo na kolesá s vysokou presnosťou.
S novou nápravou sa vlečné rameno a jeho uloženie posunuli ďalej dopredu. Vďaka tomu sa v podvozku vytvorilo viac miesta pre vysokonapäťovú batériu. Audi S6 Avant e-tron1 je tiež štandardne vybavené vzduchovým odpružením, ktoré je so špeciálne navrhnutými tlmičmi špecificky vyladené pre športové nároky vozidla Audi S.
Audi S6 Avant e-tron1 presvedčí svojím tichým chodom a komfortom na dlhých trasách.
Audi S6 Avant e-tron1 presvedčí svojím tichým chodom a komfortom na dlhých trasách.
Rekuperácia na zadnej náprave stabilizuje Audi S6 Avant e-tron pri dynamickej jazde.
Vysoký jazdný komfort v Audi S6 Avant e-tron1
Je samozrejmé, že vývojári Audi kladú pri prémiovom modeli Audi S6 Avant e-tron1 veľký dôraz na komfort pri dlhých jazdách. Aj tu presvedčí koncept elektrického pohonu: pohonná jednotka spaľovacieho motora nie je potrebná. Ide o niekoľko sto kilogramov hmoty, ktorá je pružne uložená a môžu sa pri nerovnostiach vozovky rozkývať. Pri elektrickom pohone modelu S6 Avant e-tron1 sa tento efekt nevyskytuje, čo zvyšuje komfort jazdy.
Audi S6 Avant e-tron1 je celkovo dobre vyvážený. Karoséria je aj na zlom povrchu vozovky vždy dobre kontrolovaná, pričom vozidlo má dobrý kontakt s vozovkou bez kolísania. A dokonca aj rekuperácia energie modelu Audi S6 Avant e-tron1 prináša výhody v oblasti jazdnej dynamiky, pretože rekuperácia prebieha vo všetkých jazdných režimoch vždy najskôr na zadnej náprave.
Ak vodič pri aktivovanej automatickej rekuperácii v systéme regulácie jazdnej dynamiky „Audi drive select“ prejde z režimu „balanced“ alebo „comfort“ do režimu „dynamic“, automaticky sa aktivuje prvý stupeň rekuperácie. V tomto nastavení pre dynamickú jazdu sa rekuperácia prispôsobí tak, aby poskytovala maximálnu podporu. Pri uvoľnení pedála akcelerátora dochádza k definovanej zmene zaťaženia, ktorá pomáha Audi S6 Avant e-tron1 pri vjazde do zákruty. Súčasne je vozidlo stabilizované rekuperáciou na zadnej náprave, pretože akási pozdĺžna sila ťahá smerom dozadu. Aj to prispieva k ľahkosti a agilite jazdných vlastností.
Presné riadenie v modeli Audi S6 Avant e-tron1 v súlade s DNA značky Audi definuje Oswin Röder takto: „Ako vodič chcem dosiahnuť želaný uhol natočenia volantu s minimálnym pohybom volantu a v tomto nastavenom uhle má auto prejsť zákrutou s presnosťou na centimeter – bez nutnosti korekcie.“
Presné riadenie v modeli Audi S6 Avant e-tron1 v súlade s DNA značky Audi definuje Oswin Röder takto: „Ako vodič chcem dosiahnuť želaný uhol natočenia volantu s minimálnym pohybom volantu a v tomto nastavenom uhle má auto prejsť zákrutou s presnosťou na centimeter – bez nutnosti korekcie.“
Elektrický, progresívny, digitálny
Nový Audi S6 Avant e-tron1 zaujme nielen vynikajúcou trakciou a stabilitou vďaka elektrickému pohonu quattro. Impozantná je aj akcelerácia, rovnako ako veľký dojazd a rýchle nabíjanie. Vylepšený dizajnový jazyk s atletickými proporciami prezentuje suverénny športový charakter. A vo vnútri Audi S6 Avant e-tron1 môžete čakať nový digitálny interiér.
Spotreba energie (kombinovaná)2: 17,4–16,4 kWh/100 km; emisie CO₂ (kombinované)2: 0 g/km; trieda CO₂2: A
Technológie