• Audi
  • Technológie
  • Ľahká a presná: jazdná dynamika v novom Audi S6 Avant e-tron
Audi S6 Avant e-tron na pretekárskej dráhe počas dynamickej jazdy, ktorú naznačuje kolesá v pohybe.

Audi S6 Avant e-tron na pretekárskej dráhe počas dynamickej jazdy, ktorú naznačuje kolesá v pohybe.

Ľahká a presná: jazdná dynamika v novom Audi S6 Avant e-tron1

Nový Audi S6 Avant e-tron1 kombinuje presnú jazdnú dynamiku s komfortom luxusnej triedy a agilným ovládaním. Ako sa darí dosiahnuť túto rovnováhu jazdných vlastností?

Čas čítania: 5 min – Copy: Bernd Zerelles – Fotografie: graupause – Video: graupause

Audi S6 Avant e-tron1 – výkon s ľahkosťou

Oswin Röder nadšene hovorí: „Balík pre elektrické vozidlá nám poskytuje viac možností na prispôsobenie jazdnej dynamiky a jazdného komfortu.“ Vedúci tímu pre charakteristiky podvozka v Audi a jeho inžinieri zabezpečujú, aby vozidlá ako Audi S6 Avant e-tron1 stelesňovali typické hodnoty DNA Audi, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti: vyváženosť, pevnosť a presnosť, ľahkosť, kontrolu.

Tieto jazdné vlastnosti cítiť v každom vozidle Audi, či už s elektromotorom alebo spaľovacím motorom, v kompaktnej alebo luxusnej triede. V konečnom dôsledku má byť Audi vždy rozpoznateľné, citeľné a vnímané ako Audi. Nízke ťažisko modelu S6 Avant e-tron1 prispieva k lepšej ovládateľnosti. Cieľom je vždy „zladenie podvozka a riadenia tak, aby vozidlo reagovalo priamo na pohyby volantu, bolo ľahko manévrovateľné a aby ste cítili určitú ľahkosť“, hovorí Oswin Röder.

Hlavnou výhodou elektrického pohonu quattro v Audi S6 Avant e-tron1 pre inžinierov Audi je flexibilita pri rozdeľovaní krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu. Na rozdiel od vozidla so spaľovacím motorom, ktoré má iba jeden zdroj energie, s elektromotorom na každej náprave, je možné do značnej miery voľne definovať množstvo výkonu dodávaného na prednú alebo zadnú nápravu. Obidva elektromotory pohonu všetkých kolies quattro v Audi S6 Avant e-tron1 sú vybavené určitým dodatočným výkonom, ktorý im umožňuje variabilne presúvať krútiaci moment v rozdeľovaní pohonu všetkých kolies dopredu alebo dozadu a naopak, a to aj pri plnom zaťažení. To má veľmi pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti.

V Audi S6 Avant e-tron1 je pozdĺžne rozloženie dodatočne prepojené s priečnym rozložením formou vektorovania brzdného momentu. Dva regulátory úzko spolupracujú, aby umožnili Audi S6 Avant e-tron1 citlivo riadiť vozidlo pomocou impulzov riadenia, a to aj pri vysokom zaťažení.

Budova pri areáli Audi driving experience. Čiastočne je vidieť zákrutu okruhu.

Areál Audi driving experience v bavorskom meste Neuburg an der Donau.

Audi S6 Avant e-tron na pretekárskom okruhu počas jazdy. V pozadí vidieť vysoké stromy.

DNA značky Audi: Audi S6 Avant e-tron1 stelesňuje v jazdných vlastnostiach hodnoty ako presnosť, ľahkosť a kontrolu.

Budova pri areáli Audi driving experience. Čiastočne je vidieť zákrutu okruhu.
Audi S6 Avant e-tron na pretekárskom okruhu počas jazdy. V pozadí vidieť vysoké stromy.

Areál Audi driving experience v bavorskom meste Neuburg an der Donau.

DNA značky Audi: Audi S6 Avant e-tron1 stelesňuje v jazdných vlastnostiach hodnoty ako presnosť, ľahkosť a kontrolu.

Elektromobil ponúka viac možností pri nastavovaní jazdnej dynamiky.

Inovatívna predná náprava modelu Audi S6 Avant e-tron

Pri riadení vždy zohrávajú kľúčovú úlohu dva aspekty: Aký veľký musí byť uhol natočenia volantu? A koľko sily na to potrebujem? Oswin Röder: „Uhol a krútiaci moment musia byť dobre zosúladené pre ľahké a presné riadenie. Ako vodič chcem dosiahnuť želaný uhol riadenia s malým uhlom natočenia volantu na prvý pokus a v tomto nastavenom uhle má auto prejsť zákrutou s presnosťou na centimeter – bez toho, aby bolo potrebné korigovať smer jazdy.“

Pre zabezpečenie presného riadenia – charakteristického znaku vysoko agilnej jazdnej dynamiky – má Audi S6 Avant e-tron1, rovnako ako všetky modely na platforme PPE, úplne prepracovanú prednú nápravu. Konštrukcia prednej nápravy zohráva kľúčovú úlohu v tom, ako dobre vozidlo reaguje na pokyny riadenia. Novo vyvinutá predná náprava je naďalej typickou päťprvkovou nápravou Audi. Riadenie je priamo priskrutkované k náprave bez gumených prvkov a torzná tyč riadenia je navrhnutá s väčšou tuhosťou. To všetko zabezpečuje, aby pokyny vodiča od riadenia v Audi S6 Avant e-tron1 prenášali priamo na kolesá s vysokou presnosťou.

S novou nápravou sa vlečné rameno a jeho uloženie posunuli ďalej dopredu. Vďaka tomu sa v podvozku vytvorilo viac miesta pre vysokonapäťovú batériu. Audi S6 Avant e-tron1 je tiež štandardne vybavené vzduchovým odpružením, ktoré je so špeciálne navrhnutými tlmičmi špecificky vyladené pre športové nároky vozidla Audi S.

Pohľad na predné koleso vozidla Audi S, ktoré jazdí na pretekárskej trati.

Audi S6 Avant e-tron1 presvedčí svojím tichým chodom a komfortom na dlhých trasách.

Pohľad na predné koleso vozidla Audi S, ktoré jazdí na pretekárskej trati.

Audi S6 Avant e-tron1 presvedčí svojím tichým chodom a komfortom na dlhých trasách.

Rekuperácia na zadnej náprave stabilizuje Audi S6 Avant e-tron pri dynamickej jazde.

Vysoký jazdný komfort v Audi S6 Avant e-tron1

Je samozrejmé, že vývojári Audi kladú pri prémiovom modeli Audi S6 Avant e-tron1 veľký dôraz na komfort pri dlhých jazdách. Aj tu presvedčí koncept elektrického pohonu: pohonná jednotka spaľovacieho motora nie je potrebná. Ide o niekoľko sto kilogramov hmoty, ktorá je pružne uložená a môžu sa pri nerovnostiach vozovky rozkývať. Pri elektrickom pohone modelu S6 Avant e-tron1 sa tento efekt nevyskytuje, čo zvyšuje komfort jazdy.

Audi S6 Avant e-tron1 je celkovo dobre vyvážený. Karoséria je aj na zlom povrchu vozovky vždy dobre kontrolovaná, pričom vozidlo má dobrý kontakt s vozovkou bez kolísania. A dokonca aj rekuperácia energie modelu Audi S6 Avant e-tron1 prináša výhody v oblasti jazdnej dynamiky, pretože rekuperácia prebieha vo všetkých jazdných režimoch vždy najskôr na zadnej náprave.

Ak vodič pri aktivovanej automatickej rekuperácii v systéme regulácie jazdnej dynamiky „Audi drive select“ prejde z režimu „balanced“ alebo „comfort“ do režimu „dynamic“, automaticky sa aktivuje prvý stupeň rekuperácie. V tomto nastavení pre dynamickú jazdu sa rekuperácia prispôsobí tak, aby poskytovala maximálnu podporu. Pri uvoľnení pedála akcelerátora dochádza k definovanej zmene zaťaženia, ktorá pomáha Audi S6 Avant e-tron1 pri vjazde do zákruty. Súčasne je vozidlo stabilizované rekuperáciou na zadnej náprave, pretože akási pozdĺžna sila ťahá smerom dozadu. Aj to prispieva k ľahkosti a agilite jazdných vlastností.

Audi S6 Avant e-tron na pretekárskej trati počas jazdy.

Presné riadenie v modeli Audi S6 Avant e-tron1 v súlade s DNA značky Audi definuje Oswin Röder takto: „Ako vodič chcem dosiahnuť želaný uhol natočenia volantu s minimálnym pohybom volantu a v tomto nastavenom uhle má auto prejsť zákrutou s presnosťou na centimeter – bez nutnosti korekcie.“

Audi S6 Avant e-tron na pretekárskej trati počas jazdy.

Presné riadenie v modeli Audi S6 Avant e-tron1 v súlade s DNA značky Audi definuje Oswin Röder takto: „Ako vodič chcem dosiahnuť želaný uhol natočenia volantu s minimálnym pohybom volantu a v tomto nastavenom uhle má auto prejsť zákrutou s presnosťou na centimeter – bez nutnosti korekcie.“

Audi S6 Avant e-tron stojí na svetlej podlahe pred bielou stenou.

Elektrický, progresívny, digitálny

Nový Audi S6 Avant e-tron1 zaujme nielen vynikajúcou trakciou a stabilitou vďaka elektrickému pohonu quattro. Impozantná je aj akcelerácia, rovnako ako veľký dojazd a rýchle nabíjanie. Vylepšený dizajnový jazyk s atletickými proporciami prezentuje suverénny športový charakter. A vo vnútri Audi S6 Avant e-tron1 môžete čakať nový digitálny interiér.

Spotreba energie (kombinovaná)2: 17,4–16,4 kWh/100 km; emisie CO₂ (kombinované)2: 0 g/km; trieda CO₂2: A

Technológie