Ako srdce elektromobilu sú naše vysokonapäťové batérie navrhnuté pre prvotriednu kvalitu, bezpečnosť a dlhú životnosť. Počas životnosti však bežné procesy starnutia znižujú kapacitu batérie – množstvo energie, ktorú možno uložiť. Dobrá správa je: Vaše správanie pri nabíjaní a používaní ovplyvňuje životnosť batérie a pomocou niekoľkých jednoduchých základných pravidiel pri každodennom používaní môžete udržať kapacitu batérie dlhšie. Pôvodný dojazd je dlhodobo zachovaný a vy aktívne podnikáte niečo pre to, aby ste zabránili strate hodnoty vášho elektromobilu.
Pre dlhšiu životnosť batérie.
Krátke vzdialenosti (napr. každodenné dochádzanie do práce, nákupy) | Dlhé vzdialenosti (napr. dovolenky, služobné cesty, dochádzajúci na dlhé trasy) | |
Nastavenie cieľa nabíjania: V aplikácii myAudi a vo svojom vozidle môžete jednoducho definovať limit maximálneho nabitia batérie. To znamená, že sa o nič viac nemusíte starať. | Konfigurácia na 80 % | Pred jazdami na dlhé vzdialenosti odporúča Audi nastaviť cieľ nabíjania na 100 %, aby sa dosiahol čo najvyšší dojazd. |
Časovač nabíjania: Časovač nabíjania môžete použiť na nastavenie presného času odjazdu. Priamo vo vozidle alebo pohodlne pomocou aplikácie myAudi. To znamená, že proces automatického nabíjania s prednastaveným stavom nabitia batérie sa čo najviac približuje k času odjazdu. Okrem toho funkcia klimatizácie vychladí alebo vykúri interiér vozidla na požadovanú teplotu ešte pred odjazdom. | Funkcia klimatizácie interiéru pred odjazdom pre väčší komfort | Nastavte čas odjazdu, aby ste sa vyhli prestojom s plne nabitou batériou |
Plánovanie trasy: Pomocou plánovača trasy e-tron si naplánujte trasu pred začiatkom cesty: Trasa zohľadňuje váš individuálny dojazd a vyhľadáva Vám vhodné nabíjacie stanice. | V prípade potreby použite plánovač trás e-tron | Odporúča sa použiť plánovač trás e-tron |
Režim jazdy | Jazdný režim „efficiency“ vedie k nižšej spotrebe energie prostredníctvom efektívneho štýlu jazdy. Zníži sa tým elektrické a tepelné zaťaženie batérie. Tým sa zachová kapacita batérie. | Jazdný režim „efficiency“ vedie k nižšej spotrebe energie prostredníctvom efektívneho štýlu jazdy. Zníži sa tým elektrické a tepelné zaťaženie batérie. Tým sa zachová kapacita batérie. |
Pri teplote vyššej ako 20 stupňov ukladá vaša batéria energiu pri nabíjaní alebo rekuperácii plynulo. Túto teplotu môžete ovplyvniť pomocou takzvanej funkcie predhriatia batérie tak, že vozidlo pred odjazdom vyhrejete nezávislou klimatizáciou. Predhriatie batérie sa odporúča aj pred procesom rýchleho nabíjania.
Všetky vysokonapäťové batérie pre Audi plug-in hybridné vozidlá a čisto elektrické modely sú navrhuté na dlhú životnosť a Audi na ne poskytuje záruku osem rokov alebo 160 000 kilometrov – podľa toho, čo nastane skôr.
Dva chrániče chránia vašu vysokonapäťovú batériu dodatočne pred neúmyselným, škodlivým prebitím a hlbokým vybitím.
Grafika má len symbolický charakter.
Kapacita vysokonapäťovej batérie vozidla s elektrickým pohonom sa delí na hrubú (brutto) a čistú (netto) kapacitu. Hrubá kapacita popisuje celú fyzikálnu kapacitu vysokonapäťovej batérie. Na ochranu pred samovybíjaním, na zvýšenie životnosti a na zabezpečenie núdzovej štartovacej rezervy je však teoreticky dostupný energetický obsah technicky obmedzený. Tento skutočne využiteľný energetický obsah sa označuje ako čistá kapacita.
Grafika má len symbolický charakter. Kapacita batérie je znázornená na príklade Q4 e-tron 40.
Popisky k obrázku: -82 kWh hrubá kapacita batérie (Celkový obsah batérie) -Uchovávanie energie Samovoľne vybíjanie/Rezerva pre núdzový štart Vyrovnanie/Starnutie -76 kWh čistá kapacita batérie (Využiteľný obsah batérie)